cursuri și workshop-uri

PSIHOLOGIA CUPLULUI ȘI A FAMILIEI, HIPNOZĂ, CRIMINOLOGIE, PSIHOSOMATICĂ, DEVIANȚĂ, PSIHOLOGIA EDUCAȚIEI

Atelierul va fi realizat începând cu o scurtă prezentare teoretică cu scopul de a expune evoluția modelului sistemic complex utilizat la ISCRA – Istituto di Psicoterapia Sistemica e Relazionale, Modena. Mai precis, ne vom concentra asupra ciclului de viață al tinerilor părinți cu copii și asupra modului în care aceștia se diferențiază de familia de origine pentru a crea granițe bune, dar cu conexiuni puternice. Se va examina tema familiilor rupte și cea a luptelor între generații sau între colegi, dar și situația actuală a migrațiilor.

Principalele tehnici prezentate vor fi:
- co-construirea unei genograme tridimensionale, o genogramă interactivă realizată cu blocuri mici colorate de lemn;
- desenul casei, un desen al casei familiei în trecut, în prezent și într-un viitor dorit;
- Profilul Stilurilor Relaționale, un interviu reflexiv care permite cuplului să înțeleagă și să devină conștient de procesul lor de conectare structurală.

Acreditare: 16 credite in specialitatea Psihologie clinica din partea Colegiului Psihologilor din Romania*.
Moderatori: Alina Zamosteanu, Daniel Muranyi – Asociatia de terapie familiala si de cuplu Timisoara.

Workshop-ul se adresează profesionistilor din domeniul psihologiei clinice, psihoterapiei, psihiatriei si asistentei sociale si care au ca obiect de activitate evaluarea și consilierea adolescenților și a familiilor acestora, in special psihologilor cu drept de liberă practică angajați în instituții publice care activează în domeniul asistării adolescenților și a familiilor acestora, precum direcții de asistență socială, centre pentru adolescenți și familiile acestora, direcții de probațiune, centre de reeducare, dar si psihologilor cu drept de liberă practică în specialitatea psihologie clinică, cu activitate liberală și care acordă asistență de specialitate adolescenților și/sau familiilor acestora.

Scopul acestui atelier este de a evoca experiențele personale ale participanților în diferite situații referitoare la fazele terapiei cuplurilor. Șase exerciții vor fi oferite în mod predominant analogic, pornind de la întrebarea despre imaginile pozitive ale participanților asupra relației cuplurilor, apoi chestionând credințele programate în familia de origine, reflectând și trecând la dezvoltarea conștiinței de sine și relaționale.

A doua parte a atelierului va fi axată pe dezvoltarea și observarea dinamicii cuplurilor „aici și acum” și exprimarea ei într-o formă metaforică. Participanții vor fi implicați în propria genogramă emoțională pentru a evidenția și a exprima unele dintre experiențele lor emoționale. Vom lucra împreună pentru a reflecta asupra deschiderii de noi posibilități în terapia cuplurilor. Discuția în încheiere va pune accentul pe chestionarea participanților cu privire la ceea ce ar putea aceștia aduce în activitatea lor și în supervizare după participarea la acest atelier.