621483-EPP-1-2020-1-CY-EPPKA3-IPI-SOC-IN

 


Erasmus +

 

Perioada de implementare: decembrie 2020 - noiembrie 2022

In ultima perioada, tinerii in mod special petrec o lunga perioada de timp in mediile sociale, utilizand resursele oferite de acesta. Exista, insa, o parte a acestei populatii, care are un access redus la mediul on-line. In acest context, sunt avuți in vedere tinerii marginalizati, cu precadere cei privati de libertate. Proiectul isi propune sa dezvolte si sa implementeze metode si practici pentru a facilita reinsertia sociala a tinerilor delincventi, dar și sa promoveze valori sociale, prin intemediul alfabetismului de tip media (media literacy). Pentru a atinge acest obiectiv, in cadrul proiectului va fi dezvoltat un program de formare, adresat specific acestor persoane.

Programul de formare și metodologia adresate tinerilor delincventi, dar și programul de formare adresat specialistilor, va include patru elemente de baza: 

  1. Abilitati digitale si alfabetism digital (de exemplu, cunostinte generale TIC, aplicatii de baza media)
  2. Media literacy (de exemplu, jocuri electronice, adictii, publicitate in mediile sociale, rolul social media in cercul de prieteni, familie, informatii false sau distorsionate, informatiile media asupra sanatatii fizice si psihice, cyberbullying, sexting, dezvoltarea identitatii in mediile sociale, etc.)
  3. Testimoniale privind influenta modelelor de rol
  4. Discutii privind influenta modelelor de rol.

 

Dissemination Conference Romania - 30 March 2021

 

 

 

 

 

 

 

 

Platform used
Zoom

 

Participants
44, covering the following institutions:

  • National Administration of Penitentiary
  • Detention Centre for youth
  • Educative Centers (2 institution)
  • Penitentiaries (12 institutions)
  • Timis Court
  • Tibiscus University of Timisoara
  • Psychology Office
  • Psychology students

The content
ATFCT project team has been introduced to the participants.
The project activities and outputs were presented, as well as the main constraint and difficulties issued due to the pandemic situation. 
The penitentiary staff expressed their concern regarding the project implementation in prison and they offered possible solutions: such as access under surveillance (as the students are working now in prison). 
The representative of Prison Administration congratulates the project initiative and offered their support regarding the implementation project.

Results
All the participants were informed regarding the SEMELI project’s activities and results.